Yksi monista vanhempien kohtaamista haasteista lastensa musiikkitunneilla on saada heidät harjoittamaan johdonmukaista harjoittelua. Tämä näyttää olevan kaikkein pelottavin haaste, koska jos et motivoi lapsiasi harjoittelemaan, heikko kehitys kehittyy heidän taiteellisten kykyjensä ja tulevan uransa suhteen tällä alalla.

Tämän haasteen vakavuuden ja käytännön suuren merkityksen vuoksi on vaikea uskoa, että siitä ja erityisesti ongelman mahdollisista ratkaisuista ei ole saatavilla enemmän tietoa. Surullisinta on, että monet vanhemmat ja opettajat käyttävät usein epäonnistuneita taktiikoita epätoivoisessa yrityksessään motivoida lapsiaan, ja tällä voi olla vain kielteisiä vaikutuksia lapsiinsa pitkällä aikavälillä.

Vältä epäonnistuneiden taktiikoiden käyttöä

Monien vuosien ajan ja monille vanhemmille ja opettajille menetelmät, kuten 30 minuutin harjoittelu, ovat olleet tärkein suositus saada lapset harjoittelemaan päivittäin. Tällaisen taktiikan ongelma on se, että se voi itse asiassa tehdä niistä harjoitusminuuteista minuutteja, jotka on kestettävä, eikä sellaisia, joita lapset voivat todella arvostaa ja hyötyä. Parempi tapa muuttaa musiikkitaitojensa harjoittaminen lapsille palkitsevaksi toimintaksi kannustaa heitä saavuttamaan päivittäiset musiikkitavoitteet sen sijaan, että osoittautuisi kykeneväksi kestämään 30 minuutin istunnon.

Päivittäisten musiikkitavoitteiden saavuttaminen

Tavoitteena on motivoida lapsia pyytämällä heitä harjoittelemaan, kunnes he saavuttavat tietyn tason, mutta harkitse pieniä askeleita joka päivä. Älä aseta tavoitteita, joita on mahdotonta saavuttaa perustamatta niitä tuntien harjoitteluun, johon he eivät halua osallistua. Aseta tavoitteita, jotka saavat heidät tuntemaan taiteellisuuden ilon ja saavat heidät tuntemaan, että uusi harjoitus on uusi mahdollisuus pitää hauskaa.

Tavoitteiden saavuttamisen etu

Menetelmä päivittäisten musiikkitavoitteiden saavuttamiseksi hyödyttää lastasi, koska se ei pakota lasta vain harjoittelemaan vakiintuneen ajan ilman keskittymistä. Tämän menetelmän tapauksessa lapsi ei keskity siihen, kuinka paljon aikaa hän tarvitsee harjoitteluun, vaan tavoitteeseen, joka on saavutettava.

Lapsen motivointi yrittämään uudelleen

Ei ole väliä, onnistuuko hän saavuttamaan tavoitteensa 10 tai 40 minuutissa, sen saavuttamisen ilo tekee musiikkikäytännöstä lapsen arvoisen osallistua. Se myös motivoi lastasi yrittämään uudelleen seuraavana päivänä saavuttaaksesi edelleen tavoite pitää hauskaa ja ymmärtää, että hänestä tulee parempi muusikko joka päivä.

Tällaisen menetelmän käyttäminen saadaksesi lapsesi harjoittelemaan johtaa paljon enemmän motivaatiota ja enemmän vaivaa harjoittelun aikana lapseltasi, mikä tuo enemmän ylpeyttä saavutetusta. Monet koulun jälkeiset ohjelmat ovat kannustaneet tätä menetelmää myös monilla muilla aloilla kuin musiikilla, kuten matematiikan tunneilla ja jopa taidetunnilla, joten sinun pitäisi kokeilla sitä jo tänään.